Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

måndag 29 mars 2010

Elefantbyxor

En liten experimentstund i syrummet resulterade i ett par byxor till pyret i magen (som fortfarande är kvar där). Jag har utgått ifrån ett par favoritbyxor V hade då han var liten bebis. De hade dock både fram och bakstycke, jag valde att göra dessa utan sidosömmar. Midjemudden blev lite för kort tycker jag personligen, jag gillar idén med långa muddar som förlänger "livstiden" på byxor, men här råkade jag göra mudden lite för vid och klippte då bort den, gjorde om och sydde dit den igen. Hellre ett par byxor med kortare "livstid" än byxor som bara åker av!

Material: Svarta elefanter och svart muddväv från Jofotex.

Mönster: Eget, utifrån ett par befintliga byxor och så ändringar här och där på det.

Storlek: 56

2 kommentarer:

  1. Gulliga byxor som matchar den fina hoodien!

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen detta tyg men varje gång jag skall beställa det så är det restat... blir helt galen;) Väldigt fina byxor!

    SvaraRadera