Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

tisdag 9 mars 2010

Syster på besök 2

När jag var klar med "min" mössa så gav jag mig på nästa projekt som jag klurat lite på ett tag, ett par retrobyxor med mycket puff och ordentliga muddar i midja och benslut. Tillsammans ritade jag och syrran ut ett mönster och sen gick det undan! Här ser ni resultatet! Det lär nog bli fler såna här byxor framöver. De här blev ungefär i storlek 74 (vi får väl se när jag väl har en liten 74:a att testa dem på) och nu vill jag testa att även göra dem i storlek så att sonen kan få sig ett par till sommaren.

Mönster: Mitt och syrrans egna

Tyg: Det blommiga bomullsretrotyget är ett auktionsfynd (som jag tidigare också använt i klänningar), svart muddväv från Jofotex
Dessutom... har min älskade syster, som till vardags arbetar som fotograf, gått igenom Photoshop med mig, så nu kommer friläggning och annan bildredigering gå som en dans på rosor (hoppas jag)!

2 kommentarer: