Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

tisdag 9 mars 2010

Syster på besök 1


Jag har haft min syster på besök ett par dagar. Och då passade vi på att få lite sytid tillsammans. Vi började med att prova ett fantastiskt mössmönster som jag hittat i bloggvärlden, rättare sagt här. Jag gjorde en enkel "ensidig" mössa och syrran gjorde en vändsydd, lite längre mössa med applikation. Insidan, som inte syns här, är i turkos molninterlock från JNY Design (ett favvotyg). Båda mössorna är till min lille kille. Ser fram emot lite varmare tider då dessa kommer att användas ofta.
Mönster: http://kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa.html , tack och åter tack för ett fantastiskt bra mönster!

Tyg: Kanin- och molninterlock från JNY Design, Svart interlock från Jofotex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar