Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

fredag 12 mars 2010

Premiär!



Så var det premiär för mig att sy med flatlocksömmar på overlocken. Jag har dragit mig lite för att byta inställningar då det blev rejält besvärligt förra (och första) gången jag bytte tråd på overlocken. Men det är väl det som kallas att lära sig förmodar jag. Hursomhelst, den här gången gick det riktigt bra och jag hade dessutom premiär för ett nytt "hemmasnickrat" mössmönster, en lite längre toppig mössa sydd i fyra delar. Den är inte fodrad så den får nog vänta till framåt sommaren (åtminstone här uppe i de nordligare delarna av landet), eller så får jag väl utforma en fodrad! Jag hade lite svårt att bestämma mig vilken av de olika "sidorna" av flatlocksömmen som skulle få vara på utsidan av mössan och vilken som som skulle få vara på insidan, den här gången fick det bli på det här viset, en annan gång gör jag väl tvärtom.

Mönster: Eget

Tyg: Röd interlock från JNY Design

3 kommentarer:

  1. Snyggt!! Jag vill oxå ha en overlock när man ser såna fina sömmar :)

    SvaraRadera
  2. Tack å tack! Ja, det är härligt att sy med overlocken!

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen jätteduktig och vilka fina kläder du syr. Känner på mig att jag kommer kunna få massor med inspiration från din sida... Jag är också precis ny med overlock och gud så kul det är!! Önskar bara man hade mer tid;)

    SvaraRadera