Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

torsdag 25 mars 2010

Hem ljuva hem!


Åter hemma!! Vi trodde vi skulle bli kvar på sjukhuset en lång tid framöver. Det var vad de sa till oss. Men efter en veckas sängläge och succesivt mer och mer promenerande utanför rummet osv. så gjorde man en undersökning som visade att jag inte längre läckte fostervatten! Så då fick jag åka hem(, sjukskriven, vilande och med läkarkontroller, men hemma)!! Och det känns skönt. Som jag fått det förklarat för mig kan den yttre fosterhinnan spricka/bli hål på, men den inre fortsätter vara hel. Det kan också vara så att det blivit ett litet hål fosterhinnan längre upp som läkt igen. Hur som helst är jag så glad att få vara hemma igen. Och ännu mer glad att bebisen är kvar i magen!! Nu hoppas vi att graviditeten fortskrider som den ska!

Sjukskriven och vilande, men sy lite får man väl göra... (har faktiskt börja virka med, det kan man göra i sängen). Innan jag åkte in på sjukhuset påbörjade jag ett mobilfodral till min Iphone. Touchskärmen får lätt repor och det har hänt att den åkt i golvet ett par gånger. Det var dags helt enkelt. Den här är gjord efter ett mönster jag hittade här. Lite förändrat dock. T.ex. valde jag tryckknapp istället för kardborreband. Satte fast den "inre" delen av trycknappen mellan yttertyget och fodret så att den inte ligger och skaver mot skärmen.

Mönster: hittade jag som sagt var här. Gjorde några små förändringar.

Tyg: En bit svart trikå ur gömmorna som foder (gör fodralet lite tjockare och tåligare för stötar) och ett IKEA-tyg som yttertyg.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du fått komma hem igen och att bebisen är kvar i magen!

    Vilket snyggt fodral! Jag har också köpt det tyget men har inte bestämt vad jag ska göra av det ännu.

    SvaraRadera
  2. Fint mobilfodral! Ska försöka mig på att göra ett jag oxå.
    Grattis till hemkomsten....eller hur man nu säger =)

    SvaraRadera