Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

torsdag 18 mars 2010

Tillhör landstinget...

Jag är, som man kunde läsa i ett av mina tidigare inlägg, gravid. Vi väntar ett syskon till V och det är beräknat i mitten av juni. I måndags förändrades livet drastiskt. Vattnet gick (v27) och det blev ambulanstransport till NUS i Umeå (ca 10 mil från Ö-vik där vi bor). Här finns goda resurser att ta hand om prematura barn, så vi fick komma hit för att finnas i de bästa händerna, så att säga. Tacksamt! Sedan dess har inget mer hänt, jag och barnet mår bra, men jag är sängliggande då man vill att barnet naturligtvis ska stanna så länge som möjligt i magen. Det är en liten märklig känsla att känna sig helt frisk och bara få ligga ner i en säng. Man blir naturligtvis uttråkad men vill samtidigt, framför allt annat, att ingenting ska hända. Vi vet heller inte vad som väntar oss. Sätter det hela igång nu den närmaste tiden eller kommer det att gå veckor/månader? Och hur kommer livet att te sig då?

Och för att återgå till vad den här bloggen brukar handla om... det känns naturligtvis trist när jag fått upp en sån bra fart i syrummet att helt plötsligt inte kunna sy något alls. Tänk vilka snabba kast livet bär med sig, och så skört allt är. Ja ja, så länge jag väntar (vilket förhoppningsvis blir ett bra tag till) får jag hålla koll på allt härligt på alla andra sybloggar, drömma och visionera!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad livet kan ändras fort! Jag håller tummarna att den lille vill stanna så länge som möjligt i magen!
    Gissar att det kommer nåt stickat el virkat i bloggen framöver. Det kan man ju roa sig med från sängen iaf. Lite lättare än med en symaskin :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja, virka och sticka funkar ju. Har faktiskt funderat på något sånt projekt. Har dock aldrig stickat och virkat tidigare, förutom i syslöjden, så om någon har nåt bra tips hur man kan komma igång och roliga, fina grejer att sticka/virka så får ni gärna tipsa mig!
    Och.. tack för omtanken, det värmer!

    SvaraRadera
  3. Läskigt, hoppas att allt går bra och att barnet stannar flera veckor till i magen!

    Om du vill sticka och virka kan jag tipsa om att kolla in mönsterarkivet (http://monsterarkivet.blogspot.com) där är det mycket gratis mönster och beskrivningar på allt möjligt.

    Ha det bra och lycka till!

    SvaraRadera
  4. ojoj, hoppas att den lille vill stanna inne ett tag till! Men i Umeå har dom bra resurser att ta hand om prematura, en vän till mig har fått hennes två sista barn där, båda vägde mindre än 900g och är idag som vilka 4 och 6 åringar som helst!

    SvaraRadera