Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

tisdag 2 mars 2010

Till pyret!


Till sommaren ska vår familj utökas. V ska bli storebror och det ser vi fram emot med spänning och förväntan. Och det här är premiär för sömnad till den lille/lilla, en velourhoodie med asymmetriska framstycken. Det här plagget är sytt helt och hållet efter mönster (i stort sett). Så småningom ska det nog bli ett par tillhörande byxor, det är ju härligt med velour på småttingar. Jag har fått möjlighet att stifta bekantskap med två nya prylar, snedslåvikare och prymtång. En snedslåvikare är en "mojäng" man använder för att göra egen snedslå, och vi är inte riktigt helt och hållet goda vänner än. Kan bero på att jag försökt med muddväv, vilket jag förstått efter bloggläsande och googlande är ganska svårt att använda snedslåvikare till. En prymtång är en tång för att sätta fast bland annat jerseyknappar och jag är mycket förtjust!! Så enkelt och vilket resultat! Båda är inköpta hos Bibbis textil, och Bibbi är också en härlig ny bekantskap, så snabba leveranser och fantastisk service. Henne hittar man enklast via Sysidan.

Material: Svart velour, svart muddväv och elefantjersey från Jofotex, Jerseknappar från Bibbis textil

Mönster: Kayla munkjacka - Ottobre 3/2009

Storlek: 62 (något förlängd i nederkant och i ärmar)

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt!!! Hittade hit tack vare ditt mail =).. Nu har jag ännu en blogg med fina alster att följa!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! Snyggt med elefantfodret i luvan! Den kommande bebben kommer att bli så fin i den. Jag ska lägga det mönstret på minnet.

    SvaraRadera