Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

fredag 9 april 2010

Återvinning - från far till son

De här muddbyxorna ägnade jag ett antal timmar åt igår, jag kunde bara inte slita mig från syrummet (ni är säkert en hel del som känner igen er...). Jag hittade två avklippta ben från ett par manchesterbyxor min man haft för ett par år sedan bland mina tyger. Och helt plötsligt visste jag dessutom vad jag skulle använda ett tyg som länge legat och väntat hos mig, ett bomullstyg med bruna äpplen och fåglar, till - applikation och framfickor.

Det är första gången jag gav mig på en applikation. Tyckte det var lite skoj med en fågel som flyger ut ur bakfickan. (Jag har visat en applikation tidigare i bloggen men den hade min syster gjort.) Tyget är ett tyg som jag hittade hos min mormor för längesen, det är en liten bit och jag har väntat på rätt tillfälle att använda det. Det finns fortfarande kvar några små bitar, vi får se vad det blir av dem.
Mönster: Eget

Storlek: 104/110

Material: Brun manchester från ett par byxor, Äppel-och-fågel-tyg från mormor, muddväv från lokal tygbutik.

5 kommentarer:

  1. Jättefina byxor!! Visst är det skoj när tyget liksom talar till en.
    Läste om din graviditet, hoppas allt kommer gå bra i fortsättningen. Håller tummen och skickar en *kram*

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Kul med upp-pimpad återvinning =)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga byxor med fina detaljer! Visst är det kul att kunna återanvända gamla kläder.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga! Det är så roligt att kunna återvinna!

    SvaraRadera
  5. Så fina byxor. Verkligen coola

    SvaraRadera