Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

tisdag 27 april 2010

Bloggtorka

...men inte sytorka, kan jag lova. Här finns många projekt igång, men den mesta sytiden har på den senaste tiden gått åt till att färdigställa lite hemma-projekt. Till skillnad från när jag syr barnkläder så kan jag slita mig från syrummet då jag syr exempelvis gardiner, inte fullt lika roligt enligt mig... Men man är glad och nöjd då det är klart. På sistone har jag sytt dessa gardiner till köket i linne från Stoff och Stil, spetsen är från en lokal butik (hade glömt det i beställningen från SoS). I köket står även en kökssoffa som ska kläs i linne, dock ett lite grövre och tjockare linnetyg, även det från SoS. I samma tyg syr jag just nu också en brödkorg enligt modell från Gecko - tack för beskrivningen!

Vi har även målat och klätt om en soffa som står i vårt vardagsrum. Till detta hittade jag efter många om och men ett mörkgrått tyg i 100% ull som jag är jättenöjd med. På sidorna ligger två cylinderformade kuddar som klätts med samma tyg.

2 kommentarer:

  1. Sådant måste man ju också sy ibland. Och himla snyggt blev det tycker jag. /Carro

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Men jag håller med, det är inte alls lika kul att sy hemmagrejer som barngrejer. Ibland känns det mer som ett nödvändigt ont :)

    SvaraRadera