Välkommen till min blogg. En blogg som i första hand handlar om mitt syskapande, men en del annat pyssel och heminredning kan komma att dyka upp här.

onsdag 27 januari 2010

Modell i storlek 80 sökes!


Här är två "obloggade" a-linjeformade klänningar som blev klara i slutet av förra veckan. Kul att jobba med kantband och göra sprund. Nu saknas bara någon som kan prova dessa åt mig. Är lite osäker på storleken, ritade av en klänning i storlek 80 så nånsatns där borde de vara.
Mönster: Eget

Tyg: Turkosblommigt och rödblommigt bomullstyg (tror jag) fyndat på en auktion för ett par somrar sen. Har en hel del kvar och ett par idéer jag måste testa. Kantband i svart och orange från lokal tygaffär.

Storlek: Borde vara 80

+ Att få använda tyger som länge väntat på ett ändamål.

- Att det finns en massa roligt på gång i syrummet, men lite för lite tid. Fortsättning följer...

1 kommentar: